Zomerhes - Débardeur d'été


Eindelijk klaar!

Gisteren maakte ik mijn zomerhes af
(werd ook tijd, anders is de zomer straks voorbij).

 Ik was in mei fanatiek begonnen.
Zoals je hieronder kan zien, had ik het er al eens over gehad.
M'n favoriete breistekkie

Het was al een hele tijd geleden dat ik had gebreid.
Dus om weer te beginnen moest het een niet al te ingewikkeld project worden.
Ook wilde ik wel eens iets voor mezelf maken.
Genoeg ideeën op Pinterest gezien waaronder deze:
pinterest

Ik denk dat ik voor en achterpand in zo ongeveer 10 dagen af had.
Het is grof gebreid en dat gaat dan allemaal best snel.
Verder had ik geen patroon en heb ik zeg maar 2 'rechthoeken' gebreid.

Sindsdien is het blijven liggen tot ik het gisteren weer tegen kwam en ik besloot 
dat ik het toch even af moest maken.
Wel lastig trouwens om een grof gebreide trui 
netjes in elkaar te zetten.

(M'n nieuwe voornemen; al die dingen waar ik mee begonnen ben eerst af maken 
voordat ik weer met iets nieuws begin)

#

Ca y est; fini!

Hier j'ai fini mon débardeur d'été.
(quand même avant que l'été soit fini)

Très motivée, j'avais commencé en mai.
Je vous en avais déjà parlé avant (voir le lien ci dessous)
M'n favoriete breistekkie

Ça faisait un petit temps que je n'avais plus tricoté et je voulais démarrer un projet 
pas trop compliqué pour commencer.
Assez d'idées en tête dont celle ci vue sur Pinterest;
pinterest

 Le modèle était très simple (2 'rectangles') et j'ai tricoté avec une grande maille.
En une dizaine de jours j'avais fini.

Fallait plus que assembler les 2 côtés mais je n'étais sans doute pas décidé avant
 hier pour le faire.
J'ai moins aimé assembler car dans un tricot à grande maille 
il est difficile de faire quelque chose de régulier. Si vous avez des astuces?

(d'ailleurs j'ai décidé de finir les projets en cours avant de commencer un nouveau!)


Comments

Popular Posts