Friendship

Vriendschap; mooi verwoord door onze vijfjarige Toine

Zondag in de auto, onderweg naar de bioscoop.
Ik had het nog niet gedacht of hij zei het zelf al; 'ik ben wel stil hè, mama'.
Jullie moeten namelijk weten dat hij een een echte kletsmajoor is en pas stopt met praten als hij 's avonds op bed ligt en in slaap valt.
'Weet je ook waarom ik zo stil ben dan?' Nee, antwoord ik en vraag: waarom dan?
'Nou, ik ben zo stil want ik moet aan N. denken en omdat N. hier niet meer woont en ook noooooooiiiiit meer terug komt'.
N. was zijn grote vriend op de kleuterschool en is in juli, vorig jaar, met z'n ouders naar zuid Frankrijk verhuist. Ik weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen, maar hij praat alweer verder:
'N. is mijn beste vriend en hij is een beetje zoals ik want hij heeft hetzelfde haar. Je zou kunnen zeggen dat wij tweelingbroers zijn'.......

Vrij vertaald door mijzelf want ook al verstaat Toine goed Nederlands hij praat vooral Frans.


Comments

  1. Wat lief en wat een fijne grote familie!
    Onze middelste praatte zelfs nog in zijn slaap toen hij zo jong was.
    Nu mis ik hem als kletsmajoor, zeker wanneer ik je verhaal lees :-)

    ReplyDelete
  2. Wat een schatje en wat kijkt hij hier vrolijk ondanks zijn verhaal over zijn tweelingbroer :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. De foto is op een ander moment genomen zodoende. Op zulke spontane momenten heb ik meestal ook geen fototoestel bij de hand. Maar ik vond het mooi gezegd dus wilde het wel opschrijven.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts