DIY schilderijtjes met oud domino- of memory spel / DIY petits tableaux avec anciens jeux de domino










Een oud memory spel en een paar domino spelletjes; mijn kringloopvondst van al weer een tijdje geleden; kringloop-en-andere-schatten
Ik vind de 'oude' kleurrijke tekeningetjes erg leuk en vrolijk. Jammer om deze in een doos, in de kast, te laten liggen. Al een tijdje dacht ik erover na hoe ik deze zou kunnen 'hergebruiken'. Ik was gisteren in de tuin bezig toen ik ineens dit idee kreeg, die ook meteen maar even uitgevoerd moest worden. De hark werd even aan de kant gezet en de benodigde spulletjes werden op de tuintafel uitgestald. Uit oud pallethout zaagde ik een paar vierkantjes, ik schuurde deze en plakte hier met lijm de mooiste plaatjes op. Een paar ophanghaakjes eraan gemaakt, een mooi plekje uitgezocht en ze hangen ook al aan de muur.

Heerlijk van die zonnige dagen waarop alles vanzelf lijkt te gaan!


#

Trouvaille chinée en brocante: des anciens jeux de memory et domino.
J'aime beaucoup ces dessins gaies et colorées.
Je les ai réutilisés pour en faire des petits tableaux.
Très simple à faire avec des morceaux de bois que j'ai découpé dans 
du bois de pallet, un peu de colle, un crochet et le tour est joué.

Comments

  1. Zo treffend omschreven; "van die zonnige dagen waarop alles vanzelf lijkt te gaan". Een perfecte bestemming heb je gevonden. Het ziet er prachtig uit. Ik ben fan van al die oude spelletjes vanwege de afbeeldingen. X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het is Genieten met een hoofdletter G met dit prachtige weer!
      X

      Delete
  2. Ze zijn enig, je schilderijtjes. Ik heb datzelfde spel ook van de rommelmarkt. Misschien pik ik je idee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geen probleem, leuk dat het je inspireert.

      Delete
  3. Ze zijn enig, je schilderijtjes. Ik heb datzelfde spel ook van de rommelmarkt. Misschien pik ik je idee

    ReplyDelete
  4. Wat een leuk idee! Die (retro) plaatjes van vroeger zijn inderdaad te leuk om in de doos te laten zitten. Je hebt ook mij geïnspireerd. Echt leuk!

    ReplyDelete
  5. Heerlijk zulke dagen, je doet van alles en nog wat meer tussendoor. Goed idee met de spellen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Als de zon schijnt gaat alles zoveel gemakkelijker.

      Delete
  6. Dat zelfde spel staat bij ons thuis in de kast in de woonkamer en er wordt door de kleinkinderen mee gespeeld. Het komt niet van de kringloop of van de rommelmarkt, onze eigen kinderen hadden het vroeger en het is gewoon bewaard gebleven. Erg leuk gedaan.

    ReplyDelete
  7. Geweldig idee! Wij hebben een tijdje terug ook van die kaartjes gekregen en kwartetspelkaarten. Ik haalde er een paar mooie uit voor ooit, maar dit is een topidee!
    X groetjes,Liza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje Liza voor dit compliment. Nieuwsgierig naar jouw uitvoering ;-)

      Delete
  8. Super leuk idee!! Hou ik in gedachten!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts